Hallelujah.

För ungefär ett år sedan fick jag ett brev om att jag inom 180 dagar skulle få en kallelse till ortopeden i Gävle för en bedömning av knäna. Imorse ringde jag dit för att fråga om de hade någon aning om hur jag låg till på väntelistan. Tanten i luren lät uppgiven och mumlade att "det borde vara din tur snart men det kan ju dröja ett år till". Inte riktigt det jag ville höra men ändå skönt att få ett svar.

Det finns en reklamfilm som hävdar att plötsligt händer det. Idag slog det där plötsliga till. Tre minuter efter att jag lagt på med ortopedtanten så ringer dolt nummer igen. Tanten låter mycket gladare och säger att hon har en återbudstid åt mig på tisdag om jag vill. Om jag vill? Som jag vill!

Vem vet, på tisdag kanske jag för alltid kan säga hejdå till läkarbesök och tjall med försäkringsbolag?! Då ska det dansas på borden, lagom lugnt så att inte karusellen börjar om :)

Rocknroll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback