Det rör på sig.

Jajamän. På Fredriksgatan, eller snarare på babybutiken i Gävle nu, så rör det på sig. Snart är två tre och vi har en ny kelgris! Underbart. Härligt. Spännande. Och alla andra superlativ som beskriver något som gör att hjärtat slår ett extra slag.

I Nacksta har inget rört på sig idag, jag har slappat som aldrig förr. Och som jag njutit. Bakat en rulltårta för att sen äta upp den. Ätit lite chips. Ätit lite godis. Sett fler tv-program samtidigt än det finns makaroner i ett paket. Zappat mig mer skelögd än annars. Det här får nog bli en vana!

Snart ska jag pallra mig iväg på föreläsning. Ja, ni läste rätt. Vi har varit lediga hela dan men har en föreläsning 18-20.30. På en fredag. Änt livet underbart? Jag tänker vägra stänga av mobilen, ska ha den i handen non stop tills det dyker upp ett meddelande om en liten pojke eller flicka!

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback