Där elden falnar men fortfarande glöder.

Nyss brann det på Nackstavägen 16E. Och nej, det var inte innanför mitt pannfläsk. Jag har haft rara Kajsa här på middag och för att inte göra det till en stel tillställning tände jag några ljus. I många timmar har vi suttit bredvid ljusen och inget ont har hänt. Men så säger vi godnatt och Kajsa går hem. Själv gick jag in i badrummet, borstade tänderna och kissade. Vad händer på den minimala tid jag är borta? Jo, blomman som står bredvid ljuset tar eld. Jag får en flashback från Högbovägen och bannar mig själv att jag fåfängt tror att blommorna har det bra hos mig. Som tur var är allt intakt och jag har klippt bort hela "kvisten" där eldsvådan härjade. Dock stryker jag fleecegardiner från julklappsönskelistan. Attans. Det var ju the shit i år...

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback