Att inte sova.

Sista tiden har jag sovit dåligt, drömt otäckt och vaknat förvirrad. Imorse var allt upp och ner i världen, innan hjärnan kopplat att dom som slitit och dragit i mina armar och ben tills jag var helt otroligt lång faktiskt inte fanns. Åkte ner på gymmet och svettades bort en del av sömnbristångesten.

När sen solen stod högt så gav jag och Maria oss ut på en promenad. Där borde resterna av ångest som klamrat sig fast i mig ha blåst bort, tillsammans med allt annat som inte var säkert förankrat ungefär. Stormbyar piskade på oss stackars tappra själar.

Nu har dock mardröms tankarna kommit tillbaka och det stör mig. Jag är trött, vill sova, borde sova för ska jobba tidigt imorgon. Men något i mig vill inte drömma mer om tappade kroppsdelar, elefanter på rymmen eller pulkaåkning i trappan på Lobby. Undra vad en drömtydare skulle ha att säga om den sista, när man drömmer att man åker en gul räserpulka ner för trappen på krogen?

Ska rulla igång min korta men ack så underbara spelningslista, blunda och hoppas John Blund inte har sitt svarta paraply med sig ikväll.

Anouk - Michel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback