Grodrapport.



Sälen-resan handlade om en sak; mobbing. Det var alla mot alla, alla mot en och var man är sin egen ö. Ingen skonades. Vi fick fått lära oss avancerad mun-mot-mun-metoder, åka med en taxi-chaffis som inte tvekade på handbromssladdar och kastade drinkar i parti och minut.


Åkningen var rolig. Ibland hysteriskt rolig och ibland fastnade man liksom för något speciellt. Typ en gran. Matte hade lite svårt att hålla skidorna på plats och sig själv för den delen. Fast det är tanken som räknas!

Mina knän höll inte för åkning alla dagar, igår spenderade jag sittandes i solen med kall öl och ipoden som sällskap. Sämre kan man ha det!

Annars så såg vi Poodles på HC, dom spelade en låt som sålt dubbelplatina men som ingen nånsin hört. Bara det är ju värt en aplåd. Högis bjöd på idel ädel 50+are och dans som aldrig någonsin skådats. Medelåldersmänniskor är i vissa fall mycket rörligare än sitt eget bästa. Det dom sysslade med på dansgolvet skulle jag inte ens göra i mörkret hemma i källaren.


Bandy inomhus = innebandy. Eller rinkbandy. Kkkksccchhhhccccc....


Så där. Nu har jag knackat ner några rader så att alla nyfikna själar får en inblick i vad vi sysslade med i Sälen. Om det verkar oklart eller luddigt så är det för att vi tillämpar omérta, sicilianska maffians tystnadskod...


Snart är det dags för Cityakuten, jag ska svulla i mig fyra portioner chokladpudding och en burk macedonia. Allt för att uppväga eventuell träning under veckan...

Peace.




/Grodan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback