Lek lek lek

Jag är ensam på Timotej om man bortser från dom fyrbenta. För inte en så lång stund sen var det dock öde här i Lassas Vegas. Blev en helkväll (felkväll?) igår igen. Har varit en hel del rocknroll sista tiden, banar för att veckan som kommer blir lugnare än vanligt, säkerhetsåtgärder för framtiden.

Fredagen bjöd på solsken, spenderade min dag på Storsjön där jag eldade badtunna. Så länge det gula klotet låg högt var det underbart, sista timmarna bjöd dock på köld in till benmärgen. Kom hem, luktandes som en grillad korv och var så frusen att ismannen hade varit avundsjuk.

Programmet för kvällen var Mulligans med ett gäng vackra kvinnor. Det kan väl sammanfattas med en liten stump ur en sång "o dom åt o drack o dom åt o drack och sen gjorde dom så här höger fot vänster fot...." Typ. En sån middag man stuvar in närmast hjärtat och plockar fram när man sitter ensam med snabbmakaroner och känner sig som en påse skrot.

Tanken var att när vi lessnat på Mulles och på varandra skulle var och en knata hem som dom vuxna människor vi är. Jo tack. Helt plötsligt stod vi på Kharma där kvällen aldrig tog slut och Klara tog på sig rollen som Rocky. Sweet.

Gårdagen flög förbi och kvällen var vigd åt Ockelbos stolthet och hennes på-återseende-fest. I en lånad lägenhet på cykelavstånd (alltså att man kan cykla utan att det bildas istappar från låren) så hade vi allihopa en gemensam nämnare som diskuterades vilt. Från hon som är den enda som får säga Trakte till ketchupkvinnan och lill-Öberg, alla har vi burit den ack så förlusttyngda Astonväskan...

Mot allt bättre vetande kom jag på mig själv med att stå på Lobby. Taket kändes om möjligt ännu lägre än sist och det var rätt kasst. Ljusglimtar fanns dock, t ex när Gävletjejen dyker upp som gubben i lådan. Men summan av kardemumman är i alla fall att fredagen vinner över lördagen. På dom flesta sätt.

Lite känns det som om allt är på lek nu. Att verkligheten tagit en paus och att vi leker kurragömma för att komma undan när pausen är över. Just nu vinner jag fast det säkraste är nog att sluta leka och backa lite innan leken blir allvar.


Förresten så var helgens klockrenaste kommentar Astons nya slogan "pengarna tillbaka om du inte blir besviken". HAHA.


Imorse såg jag starten på Vasaloppet. Det ni. Frågan är väl varför inte vi åker? Längdskidor är ju underbart....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback