Läskunnighet

Jag ska, trots en mindre hjärnblödning mitt i, försöka återge en diskussion som ägde rum på altanen i Lassas Vegas ikväll. Ämnet är den icke existerande snabbheten på flygplatsen i Rom.

- Vi stod i kön jättelänge, eller hur mamma?
- Ja, minst 40 minuter, det var ju tur att vi hade gott om tid.
- Mm, hon som jobbade kollade ju allt typ hundra gånger.

Här lägger sig pappa Kent i.
- Men det är ju inte så lätt för henne som inte kan läsa.
Mamma och jag gör som vanligt och låtsas inte om honom utan fortsätter prata om incheckningen. Evve fastnar dock lite grann...
- Ja men till slut fick vi i varje fall checka in i disken bredvid, hon där hade ju kastat arga ögonkast på den långsamma tjejen flera gånger.
- Ja det var väl dumt att hon som inte kunde läsa jobbade där.
Bam. Jag blir tyst. Försöker läsa av om Evve skämtar, inser att så är det inte. Borde jag säga något? Eller tror mamma och pappa att hon skämtar och det kan passera obemärkt? Nej. Det går inte. Mamma harklar sig till slut.
- Ja, fast nu ljög ju Kent om det, han var ju inte ens med....


HAHAHAA. Älskade älskade Evve. Det och provåkningen av nya bilen är definitivt dagens topp två!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback