Day before tomorrow. No day. Bad day.

Sitter och lyssnar på D.A.D.- Laugh n a 1/2. Jag hade tänkt berätta om Sommarkväll i Gävle igår, ge kredd åt det jag bittert sågade förra veckan. Gårdagen var trevlig, Alcazar körde på och hade allt förra veckans sopptorskar saknade. Det skulle bli ett glatt inlägg, men ett långt telefonsamtal med lillkusin igår kväll gjorde att jag glömde skriva igår. Sen kom idag.

Jag vaknade och klev upp ur sömnen in i ett koma-tillstånd. Fick håret klippt av härliga Gunsan. So far so god. Sen kom idag. Och med allt vad det inneburit. Jag var rätt nöjd med allt innan, livet flöt på och även om det gör ont i knäna så har jag haft en skön känsla av att jag är på väg åt rätt håll. Sen kom idag som sagt.

Ragge tyckte att det var ett bra tillfälle att racka ihop på vägen från Forsbacka. Så jag cyklade till Maxi för att handla, bara för att upptäcka att plånboken ligger kvar hemma. Stressfikade med min brukare och spillde Festis på mig själv. Tokcyklade till jobbet och väl där ringer telefonen, min nya hyresvärd meddelar att min lägenhet råkar vara upptagen en månad till. Mänskliga faktorn har gjort mig hemlös. MEN TACK.

TACK SÅ JÄVLA MYCKET FÖR DEN HÄR DAGEN.

Jag var ju glad. Helgen skulle ju bli härligt stressig och måndag en sån där dag när man ser tillbaka och myser över allt som hanns med.

Nu ska jag samla all mental kraft jag har och tänka på imorgon vid den här tiden, när jag fått höra City of blinding lights live, då finns bara lycka.

Godnatt. Funderar på att sjunga "Imorgon är en annan dag" för mig själv som godnattvisa....

At the end of a smile, there's a laugh'n'a 1/2....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback