Rapport från norr.

Det går fort när man har roligt är ett beprövat talesätt som jag och min värld har satt på hårda prov sista tiden. Tiden att skriva ner dagarnas händelser har varit knapp och allt som oftast har syrran suttit och rullat tärningar väldigt inbjudande. Hon har hamnat någonstans i botten på yatzyträsket och jobbat hårt på att dra ner oss övriga...

Jag har haft besök från Italien när fröken Claudia dök upp i Sandviken, jobbet som turistguide var ganska slitsamt. På fyra dagar hann vi med Älgparken, Wij trädgårdar, Vildmarksgalleriet, Högbo Bruk, Uppsala, Gävle, minigolf, bilbingo, bowling, inflyttningsfest, grillning, Kharmautgång, Laxön och gäddmuseet. Har säkert glömt bort någonting men ni får ett gäng bilder som plåster på såren :)

                   

I lördags gick vi upp alldeles för tidigt och åkte mot Stockholm, såg till att Claudia kom iväg med flygbussen och sen traskade vi runt bland affärerna. Köpte en del grejer som kändes livsnödvändiga men på det hela taget var allt bara en väntan. Efter middag på schyssta "Den gamle och havet" så var det dags. Dags för det som blev en av sommarens höjdpunkter; Coldplay på Stockholms stadion.

Jag får fortfarande rysningar när jag tänker på allsången till Fix you och spontansången av Viva la vida mest hela tiden, extranumret Yellow var underbart och jag vill gifta mig med Chris Martin här och nu.

Nu sitter jag i min nya soffa i min nya lägenhet i min nya stad. Syrran har skjutsat upp mig, på lördag börjar leken och på måndag börjar allvaret. Eller nåt sånt. Innan hon lämnar mig och gör mig ensamstående på riktigt så ska vi storhandla och komplettera med allt jag glömt bort från Ikea...

Godnatt hörni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback