Parla Mi D'Amore...

E adesso spiegami tu cosa vuoi da me
Tu che lo sai quanto ho amato e sofferto io
Mi sfiori, mi chiedi, corpo e anima
Ma se mi vuoi dovrai convincermi e stringermi


Igår var Carmello och Piera här och sjöng, alltid lika trevligt. Tycker om när Piera sjunger Parla Mi D'Amore, den känns som nåt jag skulle vilja sjunga för nån om jag kunde sjunga. Fast Domenico visade ju igår att man inte behöver vara Pavarotti för att få tag i micken...


Jag har trott att jag redan träffat den mest egoistiska människa som finns, den där som tog hjärtan hit och dit och kastade bort dom som äppelskruttar. Men jag måste erkänna att jag haft fel, för jag har träffat någon som är värre. Blir mörkrädd över att det finns människor som tror att världen snurrar runt dom.

Annars så flyter livet på här. Vin, mat, sol, vin, mat, sol är vårt motto. I vissa fall också häst och glass. Och fruktsallad...

Jag vill inte tänka på dig. Men jag gör det. Jag väntar och längtar och hoppas men vågar inte tro på svar. Kanske hade allt varit annorlunda om jag inte åkt, eller om jag dragit åt mig min hand den kvällen du tog den. Kanske hade mitt hjärta inte saknat en bit om jag rest mig och gått. Men det finns tid att tänka, bestämma och handla. Lång tid.


Tu parlami d'amore e ascolteró

Kommentarer
Postat av: Evelina

Du får ord+ord att bli någonting så himla starkt vännen. Jag saknar dig!

2008-05-30 @ 22:22:08
URL: http://enevve.blogg.se
Postat av: Maria

Linnea kom hem nu! du saknas här!

2008-05-31 @ 01:54:20
Postat av: Propps

Dplig på att skriva nu bruden =/

2008-06-03 @ 22:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback