Today is gonna be the day

Idag har jag och Johanna ätit smörgåsar på eftermiddan.
- Men Johanna du tyckte ju inte om leverpastej sa du?
- Det gör jag inte.
- Men du har ju det på smörgåsen.
- Det är inte leverpastej det är fyrkantig korv.
- Jaha men jag tror det är leverpastej.
- Nej mamma säger att det är korv.
- Okej.
Johanna tar en stor tugga av sin "fyrkantigakorvsmörgås"
- MEN ÅH. Det är leverpastej...

Är fruktansvärt trött, först blir jag trött för att jag går upp så tidigt och sen blir jag trött för att barnen ylar på förmiddagen och på eftermiddagen blir jag trött för att barnen fortfarande har så mycket energi och orkar springa runt och härja. När jag kommer hem är jag trött som få så då taktikar jag och trycker lite kakor eller godis, får en sockerkick och efter en liten stund är jag i nåt koma tillstånd som varar resten av kvällen. Life is good.

Idag slet jag mig ur koman och åkte upp till mitt förra hem och städade lite, med betoning på lite. Det lockade mer att bli bjuden på mat i sängen och kolla på Extreme Home Makeover. Sen försökte jag sova medan kocken suckade och sen drog vi iväg på träning. Har ju match både fredag och söndag den här veckan så hade hoppats att alla skulle vara pigga, men det är nästan värre än Cityakuten. Hjärtmuskelinflammation, trasiga fötter och snor blandat med snea ryggar och onda knän. Men jag tror ändå vi kommer piska Gävle. Jag vet att vi kommer det.

Den 15 april tar mitt liv en ny vändning. Tack. Ska bli väldigt spännande och lite nervöst. Eller nej. Det blir bara bra, inget att vara nervös för!

Håller på och fixar med en massa papper just nu. Uppsägningar och planeringar och doningar. Bestämde mig när jag skrivit ut samma papper för tredje gången och skrivit fel för tredje gången att jag aldrig ska jobba med papper. Det finns det tillräckligt med tråkiga människor till..

Oh. Om sju timmar ska jag infinna mig på humlan och bossa över mina småttingar. Hua. Tidigt. Godnatt.





Jag skulle andas i det tomrum som blev över....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback