Sovmorgon

Sovit ut idag, första gången på väldigt länge. Trodde ju att jag skulle få sova ut på båten i lördags men efter fem besök av städerskan och när rösten i taket för tjugonde gången talade om att man får gå till bildäck om fem minuter så gick det åt pipan med sovmorgon. Men idag har jag legat och småvaknat några gånger för att sen sjunka ner i dvalan igen. Skönt.

Om några timmar ska jag hämta upp syrran vid tåget, äntligen. Nästan två veckor ska vi husera tillsammans i Lassas, sen dröjer det ju nästan 9 månader innan vi ses om alla mina planer fastnar ihop. Blir till att verkligen ta vara på tiden nu och försöka inte bråka ihjäl varann som vi har en tendens att göra annars...

Starkt mot min vilja måste jag erkänna att Sanna Nielsens melodifestival-låt är rätt bra. Om man slipper se hon stå och halvgråta i sina sedvanliga tantkläder. Nu är det riktigt illa, dom första månaderna det här året har jag erkänt både Sanna Nielsen och Patrik Isaksson som något annat än meningslösa människor som bräker ur sig ord som ingen orkar lyssna på. Jag är på väg att bli gammal. Hjälp.

Dags att fixa lite mat, ska svänga ihop nåt liknande en kycklingsallad tror jag. Häromdan åt jag i brist på fantasi och ork och allt annat fiskbullar till både lunch och middag. Lyckat.

I used to reach for you when I got lost along the way
I used to listen, you always had just the right thing to say
I used to follow you, never really cared where we would go
Fast or slow to anywhere at all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback