3 år.

I helgen firar min syster och Mattias 3 år tillsammans, dom ska flåda till det rejält och bo på hotell och grejer i Stockholm. Låter väldigt mysigt. Har funderat lite idag på hur lång tid 3 år egentligen är, det känns ju inte som så länge sen Evve konstaterade att min jacka stod och hånglade med en lång kille vid busstationen. Men tre år är lång tid, jag har funderat vad jag själv gjort under den tiden. Kommit fram till ungefär det här.

Jag har hunnit fylla år tre gånger. En gång hos mor och far när jag precis börjat jobba på grillen och ägarna hade så trevligt att dom aldrig vela gå hem. Sedan ett saft och bullkalas på fyran med släkt och vänner. Nästa firande gick över styr totalt och när det kastades chokladbollar vid tresnåret tyckte jag att nu får det räcka.

Har hunnit med en hel del resor hit och dit. Dock fortfarande inte lärt mig planera och packa i tid utan står oftast med kläder upp till knäna och väljer några timmar innan jag borde lämnat hemmet. Höjdpunkten är självklart månaderna i Thailand, dolce vita och hakuna matata hopsmetat till en enda röra kryddad med Singha och Samsong.

Flyttat har jag också gjort. Tre gånger åt mig själv för att vara exakt men sen har ju även vår flyttfirma Flytt och köp nytt stått för ett antal tunga lyft runt om i Sandvikens centrum. Snart flyttar jag igen men som tur är får jag lämna möblerna hemma. Lärdomarna av flyttandet är att det är djupt underskattat att bo på nedre botten, man kan inte ta allting på ryggen och platt-tv måste vara det bästa som nånsin uppfunnits.

Många nya bekantskaper har jag begåvats med, men också har några hunnit försvinna. Saknar morfar ofta, han var liksom den sista biten av den gamla världen. Nu litar jag på att jag vet allt om det som varit för att kunna göra det bästa av det som kommer.

En oerhört för stor mängd alkohol har runnit ner i mig. Blir lite nervös ibland när jag tänker på det, men då brukar jag tänka att det har ju även glufsats i en hel del mat och det suger ju upp en del alkohol. Har lärt mig att på riktigt njuta av ett gott rött vin och ibland har jag njutit lite för mycket. Men som Kexets pappa brukar säga "Ät och drick"....

Slantarna har rullat iväg på en massa bra musik, inte så att jag gått och blivit retro-90-tals-kämpe och köper cd-skivor, men konserterna har varit många. Efter Backyard Babies lärde jag mig att hörselproppar inte bara är sjukt fult utan väldigt bra. Stod t o m längst bak på Takida på Slick med propparna i och kände mig vuxen. Att jag sen gick totalt in i dimman och åkte med bussen kl 06.00 hem till viken är ett säkert tecken på att inte ens öronproppar gör hela jobbet...

På 3 år har även en hel del saker flimrat i hjärtat. Skulle väl inte haft det jämnaste EKG:t om man kollat efter. Har ju inte lyckats hålla mig fast vid samma människa så länge men det har varit kul och gett mig mycket. Vissa lärpengar har varit dyrare än andra, det har varit stunder när hjärtat strejkat och inte velat ha någon fortsättning. Men hur trasig världen än blivit så har den alltid repat ihop sig på nåt sätt. Det är ju sant det Pigge säger; det normala är ju att var glad.

Jag tror det blir många fler år att fira för syrran, kommer nog aldrig ikapp det här försprånget dom har men man kanske får sjunga på bröllopet iaf? :)

Part of me laughs
Part of me cries
Part of me wants to question why
Why is there joy?
Why is there pain?
Why is there sunshine and the rain?
One day your here
Next you are gone
No matter what we must go on
Just keep the faith and
Let love lead the way

Oj. Så smörigt det blev... Vad gör man inte för att fira 3 år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback