Råtta

Jag jobbar för första gången på väldigt länge, agerar kontorsråtta och håller ställningarna på kontoret. Nu efter snart 4 timmar har ingen ringt och jag klättrar på väggarna snart. Ska ta och storstäda lite så när dom vanliga råttorna kommer får dom psykspel när deras papper är borta...

Igår träffade jag den som startade stormen förra veckan, det gjorde ont och kändes bra samtidigt. Blev så väldigt medveten om att det kommer ta lång tid innan såren läker, att ärren kommer finnas för alltid. Men när man vill att nån är lycklig, och själv inte kan göra den personen lycklig, då måste man låta någon annan försöka och hoppas att den lyckas. Det är inte så lätt att tänka så hela tiden men varje gång den tanken försvinner så försöker bitterheten ta över och det är inget jag vill.

Ska jobba sex timmar till, sen sätta mig i mamma och pappas vinröda fara och hämta upp tjejerna och åka mot Stockholm. Det var ju tänkt att vi skulle rulla i min bil men vill inte riskera att Ragge bryter ihop nånstans utanför Medhedbyn och vi får lifta hem. Det skulle nog vara risk att nån kastar sig framför en långtradare då... Nej, det vore ack så otevligt, vi ska ju se Sahara Hotnights, Takida och Petter ikväll. Kommer sakna någon mycket, allt var ju tänkt så annorlunda men men...

Imorgon fyller pappa 53 år. Tre år sen stora 50-årsfesten där jag ofrivilligt stal uppmärksamheten genom att bryta av min egen arm. Hua. Senare på kvällen så bär det av till Malins 20 årsfest, får se om det dricks bananlikör eller inte. Tanken är väl att vi ska ut på lunch-lunch-stället, beställa massa konstigt av söta bartenderflickorna och om knät tillåter röra på höfterna...

Börjar bli hungrig. Åt nyss lunch. Jag tror seriöst att jag äter som befolkningen av ett litet land i Afrika. Och ser ut som späckhuggaren Willy. Yes.

Nej. Nu finns det nog jobb åt mig. Annars får jag väl slå sönder något och skaffa mig jobb...

"Det är så logiskt, alla fattar utom du, att jag tänker på dig precis just nu..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback