Den som tar ett hjärta

Av en massa olika anledningar så har jag alltid avskytt Patrik Isaksson, mer meningslös människa kan jag inte tänka mig. Gnälla ur sig en massa låtar den ena kassare än den andra. Min mamma har hela tiden sagt att jag kommer ändra mig, men jag har vägrat. Men nu har jag trillat dit, fallit hårt rakt ner i Patrik Isaksson-fällan. Fan.


Den som tar ett hjärta
Borde veta vad som sker
När man säljer sin lögn
För att bota sin ensamhet


Vet inte om det är okej att skylla Isaksson-svackan på att jag inte är mig själv, att jag någonstans mellan onsdag och idag har tappat bort allt det som var jag. Eller om jag helt enkelt håller på att bli väldigt gammal, när man når en viss ålder så är man inte längre välkommen på HM utan måste vända sig till Kappahl och man kan inte heller lyssna på Takida utan får gunga i takt med Isaksson och något obskyrt dansband i cowboyhattar. Hjälp.

Du som tog mitt hjärta
Ge tillbaks det helt och rent
Och jag hatar att jag älskar dig
Så att jag nästan kvävs
Här i min ensamhet


Igår tömde jag baren på Högbovägen. Det blev inte mycket bättre, mådde som en slaktad hamster när jag släpade mig till gymmet imorse. Inte heller slutade jag tänka på dig. Du finns i alla tankar. Jag tror inte på att ångra sig men frågan är om jag inte ångrar att jag hörde av mig igår. Jag vill så gärna förstå varför jag inte duger till längre, var det blev fel. Men bitterheten har tagit tag i mig nu. Usch.

Ut genom dörren, där går du igen
Det är måndag kväll
En tom kall blick och sen vet vi var vi står
Ohoh


Vet att jag borde rycka upp mig, sluta vara så nere. Men när man rycker upp sig blir fallet så stort när man vet att uppryckningen inte är långvarig. Kanske är det bäst att ligga ner och vänta på att det går över. Om man har sjunkit så djupt att Patrik Isaksson är på samma nivå, då borde det ju vända snart? Eller?

Stäng alla barer, skrik ut i natten
Att du ångrar dig
För din tunga har
För alltid sårat mig


Inte den gladaste dagen idag men jag ska försöka. Två av dom mina kommer och äter lunch, ska försöka kopiera mammas pastagratäng. Sen så träning ikväll och dagens höjdpunkt Cityakuten, små glädjeämnen men ändå glädjeämnen.


Du som tog mitt hjärta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback