Stuck in reverse

Nu är det en sån där stund som jag avskyr. När inget läge är skönt och när allt känns tungt. Flytten har satt sig rejält på mina knän, dom är helt kass idag. Tog mig knappt över sargen på träningen och ser inte direkt fram emot att sova ikväll. Hade ju varit trevligt att knapra i sig några smärtstillande och sjunka in i dimman men alla mina smärtstillande tabletter är borta. Drygt.

Annars så har dagen varit helt okej. La mig för att sova middag på eftermiddan, då fick jag känna på hur det kommer vara att bo hemma igen. Pappa kom nämligen och satt sig bredvid mig och skulle lösa korsord.

- Hus på landet, det är väl gård?
- Fosfor är det F eller P?
- Hm, vem är det på bilden?
- Djur på tre bokstäver, älg kanske?
- Nåt givet? Nej men det passar ju in...

Sen så blir han sur när jag frågar om det inte var han och inte jag som skulle lösa korsordet.

- Jaha, när det gäller att bära då ska jag hjälpa dig men du kan inte hjälpa mig med ett enkelt korsord.

Hm. Så enkelt kanske det inte är? Vilket som är min far charmig som ingen annan och om vi så skriker åt varann tio gånger om dan så kunde jag inte haft en bättre pappa!


When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback