Moving on.

Flytta suger. Det finns dock en sak som är värre, flyttpacka. Jag har pysslat hela dan men känns som om inget hamnar i kartongerna och hela lägenheten ser ut som en soptipp. Det kanske är ett bra tecken på att jag har mycket saker jag kan göra mig av med? Blir rädd för mig själv när jag ser alla saker jag har. Hua. Allt ska verkligen inte få följa med mig till framtiden.

She'll be gone, she's moved on

Har varit lite arg på världen idag igen, nere på gymmet när inte allt funkade så fick tanterna och farbröderna se en annan sida av mig. Det gick över efter en stund, tänkte lite på hur enkelt och mysigt det var i lördags så då kändes allt bra igen...

Idag är det löning, alltså för dom som har ett jobb att gå till. Undrar om dom blir lyckligare idag? När dom kan köpa fina saker och fylla skåp och lådor med. Och när dom kan gå på dyr restaurang och prata om hur fint och bra dom har det. Och när man kan betalar för att alla problem bara försvinner. För visst är det väl så att alla problem man nånsin haft försvinner när man badar i pengar? Att lycka mäts i antal siffror på kortet? För inte kan man väl leva på såna banala saker som kärlek och lycka? Dom sakerna kan ju faktiskt försvinna, men min nyköpta grej som står och glänser den försvinner aldrig. Mina saker lämnar mig aldrig så vad ska jag med äkta kärlek, ömhet och sånt trams till?

Hm. Jag hoppas ni förstår ironin i det som står ovanför.

Dags att dra iväg på träning nu.

Tyler Hilton - Missing you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback