Off I go.

Sitter och skrotar och väntar på att Soffe ska ringa och berätta när vi ska åka. Har nästan packat en väska full med kläder som jag tror kan komma till användning. Strök min röda fina Whyred-skjorta på fel sätt så numer är den inte sig lik. Bummer.

Det ska bli skönt att åka på kul-tur-resa. Rastlösheten som jag trodde skulle hålla sig borta åtminstone fram till nyår eller jul i alla fall, den äter upp mig inifrån. Jag har egentligen tusen saker att göra men oftast sitter jag bara och skriver. Visserligen är det skönt att skriva igen, har inte kunna skriva på länge länge. Men nu är det som om orden slåss för att komma ut ur mig.

Sitter och sneglar på resor hit och dit, bokar alldeles för många konsertbiljetter och flyr från tvätthögar och ostädade utrymmen som en katt gör vatten. Bestämmer mig varje kväll för att imorgon, imorgon då ska jag ta tag i allting. Men sen så finns det alltid någon som vill äta lunch eller strosa en sväng bredvid varann och bara prata, och då väljer jag bort ta-tag-i-tagandet för skratt och glädje.

Men när jag kommer hem. Då jävlar. Då ska det börjas träna, köpas alla julklappar, städas och fixas. Jajamän. Fast dit är det långt men tanken är god.

Jag har blivit rätt bra på att ge bort låtar. Både på gott och ont. Jag tror liksom att människor ska förstå hur jag tänker även om det är luddigt, långsökt och ibland helt ovdikommande. Kanske blir det bättre att göra en spellista här och sen inte sitta och våndas över att man lämpat över en crybaby-sång på någon som sen aldrig nånsin mer hör av sig.

Pink - Glitter In The Air. Till dig som kan känna.
Frida Hövenen - Why Do You Love Me So Much. Till dig som är för bra.
Josh Radin - Only You. Bara för dig.
Lisa Miskovsky - Another Shape Of My Heart. För att det är så enkelt att älska.
Lykke Li - Everybody But Me. För mig.

Nu borde det vara dags för lunch och sen åka.

Ta hand om er där ute, kom ihåg att en människa kan inte hjälpa alla men alla kan hjälpa någon...

Con tanta amore /L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback