28126

Nej, jag har tyvärr inte vunnit 28126 euro på nåt italiensk t lotto. Däremot har jag lite så där halvsent hakat på trenden med stegräknare. Inte så att jag blivit seriös och gått och köpt en, tror knappast Italien är begåvat med så avancerad teknisk utrustning. Dom har nog snarare nån liten gumma som går bredvid en och skriker "uno, due, tre...". Men eftersom jag igår knatade lite mer än 28000 steg så hade kanske jag blivit vild och klubbat ner tantaluringen om jag haft en italiensk stegräknare. Tur för mig att min highflash mobiltelefon håller reda på hur långt jag tar mig. Stort.  Om jag går 28000 steg om dagen i ett år så blir det jättemycket, och jag jättetrött. Det kan hända att den här stegräknarhysterin blir kort. Typ att den är slut redan. Jo.


Häromkvällen hade vi årets kaos kväll. Folk var inte kloka på en endaste fläck. Uppförde som om dom ägde hela världen och vi skulle vara glada att vi fick duka av hos dom. I alla fall dom vi fick duka av hos, en tant deklarerade att "vi är greker och vill äta på traditionellt grekiskt vis, alltså långsamt, kan du sluta störa". Hm. Tack. Att sen folk är "very very very much a vegeterian" men samtidigt äter fisk det kan ju inte ens behövas kommenteras för fisk är fisk och djur är djur. Att barn i det här landet klemas bort så att dom växer upp och fyller upp den aldrig sinande kvoten av odrägliga italienare det är mer regel än undantag. Vadå, det är klart grabben ska få sin tredje tallrik special mat när han vägrar äta det andra. Puttenutten. Povero diavolo.


Vi tappade det lite häromdan och drack upp all restaurangens öl. Nånstans i fyllan och villan så började vi prata om framtiden. Sen vaknade jag tidigt dan efter och funderade i några timmar på vad jag vill, borde, måste. I första kategorin finns väldigt mycket, många resor som måste börja slipas. I den andra finns egentligen bara en öppen dörr och det är den mot någon slags utbildning. Som tur var har jag just ingenting i den sista kategorin. Än så länge. Eller i alla fall ingenting jag kommer på. Om man inte kan slänga in högskolan i den. Men läster just nu en bok Paolo Cohelo och han konstaterar faktiskt att det finns många med fina utbildningar och diplom som ändå hamnar på en arbetsplats dom hatar och som önskar dom slapp gå till jobbet. Jag tror inte lyckan ligger i en utbildning lika lite som den ligger i en säck med pengar eller bländande nytt hem. Jag tror lyckan finns hos oss så länge vi vill ha den, så länge vi accepterar den.

Vi hade en dag med regn förra veckan, det blev svalt och skönt och på nätterna så hackade man tänder till och med med täcke och grillen igång. Linnea muttrade att sommaren är över och att "nu kommer det vara så här kallt till november". Tjena. Idag är en av de varmaste dagarna på länge. Puh.

Sabel och jag kollar precis resor till Mexico, ser grymt schysst ut om man vill punga 70 000 kronor för två veckor.

- Fast då kan man ju åka runt jorden typ 10 varv hellre....

open up your plans and damn you're free


Kommentarer
Postat av: Evelina

Så himla fint skrivet om framtiden.

Du är bäst

2008-08-21 @ 10:39:29
URL: http://enevve.blogg.se/
Postat av: johan rhodin

Hej, läs den här:

http://disruptive.nu/2008/05/18/johnny-bunko-bra-karriarrad-i-mangaform/



2008-08-21 @ 14:35:10
URL: http://rhodin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback