Sol sol sol

Har varit dåligt med uppdateringar här och orsakerna är många. Det har varit för fint väder, för mycket äventyr, för mycket mat och för lite ork. Men ska bättra på det nu och t o m fixa in några bilder här bortifrån. Om det funkar vill säga. Har fortfarande ett visst agg mot Elgiganten men har på nåt sätt fått bilder från kameran till datorn iaf...

Vad har hänt här borta då? Hm. För några dagar sen tjatade jag med mig en Anna på en cykeltur, först fick vi mecka ihop cyklarna som inte använts på år och dar (modell mountainbike a la 1991). När vi sätter oss på cykeln meddelar Anna att hon aldrig suttit på nåt annat än en dampirra. Jaha. Sen så susade vi nerför backarna, händerna krampaktigt på bromsarna och i uppförsbackarna flämtade vi som de värsta hundarna i öknen. Tog oss till San Gimignano och tillbaka, trötta som få men glada att vi överlevt eftersom mitt framhjul och Annas bakhjul levde sitt eget vilda liv och dansade vobbeldansen...

Igår kväll firade vi med en kanna vin och morotskaka att vi överlevt Italiens frihetsdag häromdan, det kom alltså 10 000 husbilar till San Gimignano, det betydde att det droppade förbi en hel del matgäster här hos oss också. Förstå om tio tusen husbilar skulle invadera en stad i storlek med Sandviken...

Har legat och solat hela dagarna nu och jag är lagomt rödpölse nu. Försöker ju sköta mig med träning men det är ju liksom svårt att få det att gå ihop när man äter efterrätter till varje måltid och dricker rödtjut som om det vore det sista man gjorde. Domenico, vår käre kock, hävdar att vatten blir man sjuk av och att det är bättre att dricka vin. Om jag kommer hem och ser ut som en blandning av mamman i gilbert grape och barbamamma så är det hans fel helt och hållet.

 

 

Äh. Nu har det här slutat funka ungefär tio gånger så nu ger jag upp. Har inte fotat så mycket men det här är iaf lite gräs och omgivning. Kommer vettigare bilder när min hjärna orkar med mer. Kortet från fontänen är när jag nästan var död efter vår cykeltur, tro fan att de va en byracka som plaska i fontänen sen och skapade ett eget regn över alla i närheten.


Nu är det snart dags att äta igen. Har knappt hunnit smälta det vi åt sist känns de som. Ciao ciao beach 2008...


But, sooner or later, one of us must know
That you a just did what you're supposed to do
Sooner or later, one of us must know
That I really did try to get close to you



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback