Mycket

Imorse vinglade jag upp och åkte till Balkefors, hade sån enorm träningsvärk sen i måndags, man hade lätt kunna ta mig för Gerda 83 år när jag stapplade mellan bilen och entren. Cyklade länge och sen helt plötsligt så kändes allt lätt. Alla test var positiva och inte ens när jag nästan krossade stjärten i en hopp-vurpa så kändes det jobbigt. Nu har dock effekten mattats och jag önskar lite grann att benen trilla av typ...

Idag har Astons damer överträffat sig själva, vi har lyckats när det behövdes som mest. Helt otroligt. Visserligen mötte vi ett lag som var nästintill klappkass, t o m domarna tyckte tydligen det och ställde sig på deras sida. Men på nåt sätt så stod det ändå 7-2 till oss när matchen var slut, inte på resultattavlan dock eftersom den paja när domaren blåste igång matchen, men ändå. Vi vann liksom. Inte ofta det hänt. Men nu får dom spela div 2 nästa år också sötnosarna.

Har städat ur mitt skåp på äventyret idag, skulle blivit mitt sjunde år där i år. Nu har jag istället allting liggandes på golvet här hemma; cowboyhattar, kläder, lappar, brev och allt annat som hamnat i Högbo under åren. Det känns sorgligt allting, har hela tiden jag varit vuxen kunnat komma tillbaka dit och jobba när man varit i landet och Sandviken. Hoppas dom som sitter och bestämmer och förstår sig på snart förstår vad dom gjort...

Har sagt hejdå till många nu. Känns som om jag aldrig ska komma hem igen? Blev ledsen idag också, hade inte väntat mig det men sen så är det ju dom där som skakar om hela världen för en. Dom som antingen är allt eller inget...

Läser på Aftonbladet om Engla, stackars stackars familj. Att inte veta är ju värre än alla andra möjligheter. Hur någon kan göra så mot andra, mot barn, det går över mitt förstånd. Usch. Spärra in dom för alltid, helst svetsa in dom i en plåtlåda och ställ den i solen...

Dags att sova nu. Känns som om det kommer bli en stunds stirrande på stjärnorna nu...


There, there baby, it's just textbook stuff
It's in the ABC of growing up
Now, now darling, oh don't kill yourself
'Cause none of us were angels and you know I love you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback